+1(514) 937-9445 or Toll-free (Canada & US) +1 (888) 947-9445
I wish I'd applied paper application in Dec.! Online application sucks...
 
Me too :-( :-( , it seems either they are not clear on policy guidelines of online apps or some major overhaul going on in background . It defy the logic of online if time remains same ...
 
For applicants who have submitted their request and which are part of the categories out ceiling, the processing of applications will begin in the next few weeks and the noon will communicate with the candidates


http://www.canadavisa.com/canada-immigration-discussion-board/quebec-next-intake-august-16-2016-total-of-5000-requests-latest-info-from-midi-t438790.0.html
 
Wow that's good news !! Hopefully they expedite this now !!
 
"Pour les demandeurs qui ont soumis leur demande et qui font partie des catégories hors plafond, le traitement des demandes débutera dans les prochaines semaines et le MIDI communiquera avec les candidats, ou le représentant au dossier, par email ou par la poste. Ce mode de fonctionnement sera en place pour quelques mois afin d’accélérer le traitement des demandes. Ensuite, lorsque le système électronique sera pleinement fonctionnel, toutes les communications passeront à travers le portail MonProjet Québec, tel que cela était prévu. "

So system is screwed up and MIDI cannot send out messages using MON. MIDI will use email or snail mail to contact applicants. This does not sound good. Esp for people like me that moved after submitting applications. I will call MIDI once this message is officially posted on MIDI website.
 
APPNOV2014NY said:
"Pour les demandeurs qui ont soumis leur demande et qui font partie des catégories hors plafond, le traitement des demandes débutera dans les prochaines semaines et le MIDI communiquera avec les candidats, ou le représentant au dossier, par email ou par la poste. Ce mode de fonctionnement sera en place pour quelques mois afin d’accélérer le traitement des demandes. Ensuite, lorsque le système électronique sera pleinement fonctionnel, toutes les communications passeront à travers le portail MonProjet Québec, tel que cela était prévu. "

So system is screwed up and MIDI cannot send out messages using MON. MIDI will use email or snail mail to contact applicants. This does not sound good. Esp for people like me that moved after submitting applications. I will call MIDI once this message is officially posted on MIDI website.

Please let us know what they said if you called. I moved to another province... a bit worried.
 
Next intake period for applications from skilled workers - official info

http://www.immigration-quebec.gouv.qc.ca/en/informations/next-intake-applications.html
 
kannan.sethu said:
Just in. received document request from midi

Congrat, when have you applied?
 
Congrats .. please post timelines and document requested ...
 
APPNOV2014NY: Did you get this checklist too? I remember you were one of the first ones who applied.