girlfromthenorthcountry said:
So, now that the rules changed for the Venezuela police background check how can you authorize a third party to pick it up in Venezuela for a Venezuelan citizen?
Also, is it automatically stamped or do you need to have a notorary do this seperately?
Does the letter get given to the authorized person or sent directly to the Canadian embassy?
Does anyone know the cost? and how long it would take if you have someone in Venezuelan to get it?
Sorry, I am just confused.
Thank you.
This is what I used. You may removed the cedula or passport information depending on what you will use. I had to use both cedule and passport because my cedula was expired and I had to sign as I do in my passport (over the years my signature changed).
SOLICITUD DE ANTECEDENTES PENALES
En la Ciudad de Caracas a los XX días del mes de XX del año XX.
Viceministro de Seguridad Jurídica
Ministerio del Poder Popular para Relaciones Interiores y Justicia
Yo, <Nombre completo del solicitante>, mayor de edad, titular de la cédula de identidad No 000000000, y/o portador del pasaporte serial No XXXXXXX, residenciado en <direccion del solicitante>, número telefónico 0000000000, solicito el trámite de la certificación de mis antecedentes penales, según lo requerido por EMBAJADA DE CANADA como indispensable para el proceso de RESIDENCIA PERMANENTE CANADIENSE.
Autorizo al ciudadano <nombre completo de la persona autorizada> titular de la Cédula de Identidad N° XXXXXXXX a tramitar y retirar en mi nombre la certificación de mis antecedentes penales ante el organismo correspondiente.
Atentamente,
<firma del solicitante>
<Nombre completo del solicitante>
Cédula de Identidad No 0000000000