+1(514) 937-9445 or Toll-free (Canada & US) +1 (888) 947-9445

OOPNP French-Speaking Skilled Workers Stream

Elrud

Hero Member
Jun 9, 2016
448
27
Job Offer........
Pre-Assessed..
vensak said:
Just full name and DOB. No signature is needed there. What some people forgot was like DOB on the back of each photo.
Thx. For the gift deed, my dad will transfer me money. Should the witness sign it before going to the notary for it to be notarized and should the witness accompany us to the notary? If this is the case, then I think I will not get it notarized but rather ask a letter from the bank detailing the transfer to my account.

Also, can someone at the bank sign as witness on the deed? Any suggestions?

vensak

VIP Member
Jul 14, 2016
3,868
1,016
124
Category........
Visa Office......
Vienna
NOC Code......
1225
Job Offer........
Pre-Assessed..
Elrud said:
Thx. For the gift deed, my dad will transfer me money. Should the witness sign it before going to the notary for it to be notarized and should the witness accompany us to the notary? If this is the case, then I think I will not get it notarized but rather ask a letter from the bank detailing the transfer to my account.

Also, can someone at the bank sign as witness on the deed? Any suggestions?
Write down the gift deed. Keep it not signed. go to notary public and sign it over there. Such things shall be signed in front of notary public. (he will than approve that the signature is a genuine one).
On the top you will have history of your account and current account statement. And in LOE you will mention how you got the Money (with the attached gift deed notarised).

babynoufette

Star Member
Dec 1, 2016
188
27
France
Category........
Visa Office......
Paris
NOC Code......
0911
Job Offer........
Pre-Assessed..
Nomination.....
04/01/2017
AOR Received.
11/01/2017
Med's Request
07/02/2017
Personnellement je suis passée par ICES et j'ai eu mon évaluation en 6 semaines !

Elrud

Hero Member
Jun 9, 2016
448
27
Job Offer........
Pre-Assessed..
vensak said:
Write down the gift deed. Keep it not signed. go to notary public and sign it over there. Such things shall be signed in front of notary public. (he will than approve that the signature is a genuine one).
On the top you will have history of your account and current account statement. And in LOE you will mention how you got the Money (with the attached gift deed notarised).
Can the notary be the witness and thus sign as witness?

vensak

VIP Member
Jul 14, 2016
3,868
1,016
124
Category........
Visa Office......
Vienna
NOC Code......
1225
Job Offer........
Pre-Assessed..
Elrud said:
Can the notary be the witness and thus sign as witness?
No idea there. You need to check with the notary public. Depends on the law of your country.

luc1992

Member
Jun 21, 2016
13
0
Hey guys,

Quick update from me, still no information on the application moving to the assessment phase. The initials on my AOR email are: NJ.

Keep in touch!

morice

Star Member
Oct 26, 2016
149
4
Morice
Category........
NOC Code......
2171
Job Offer........
Pre-Assessed..
Nomination.....
15-12-2016
Passport Req..
06-03-2017
It seems that OINP has forgotten that we (French Speaking Skilled Workers) exist... ::)

No sign of them...

Jay_Jay

Star Member
Nov 18, 2016
91
7
morice said:
It seems that OINP has forgotten that we (French Speaking Skilled Workers) exist... ::)

No sign of them...
I was expecting some movements! It's really weired! Even Jan, Feb, & March applicants (Human Stream) are disapointed too, because they were expecting lot of NoMs this week.

Only one got it yesterday! :eek:

We have to wait and see :(

babynoufette

Star Member
Dec 1, 2016
188
27
France
Category........
Visa Office......
Paris
NOC Code......
0911
Job Offer........
Pre-Assessed..
Nomination.....
04/01/2017
AOR Received.
11/01/2017
Med's Request
07/02/2017
Comme je vous comprends, je n'ai pas reçu mon AOR (bon cela ne fait que 2 semaines qu'ils ont reçu le dossier) mais lorsque je vois que les gens de jan-Fev-Mars sont seulement nommés maintenant je me dis qu'en gros j'ai encore un an à attendre (en sachant que je n'aurai peut être même jamais de point !).

Vous pensez réellement qu'ils vont arriver à rattraper leur retard et s'en tenir au délai de 90 jours ?
Morice tu as pu communiquer avec eux une fois le délai de 90 jours passé ?

vensak

VIP Member
Jul 14, 2016
3,868
1,016
124
Category........
Visa Office......
Vienna
NOC Code......
1225
Job Offer........
Pre-Assessed..
babynoufette said:
Comme je vous comprends, je n'ai pas reçu mon AOR (bon cela ne fait que 2 semaines qu'ils ont reçu le dossier) mais lorsque je vois que les gens de jan-Fev-Mars sont seulement nommés maintenant je me dis qu'en gros j'ai encore un an à attendre (en sachant que je n'aurai peut être même jamais de point !).

Vous pensez réellement qu'ils vont arriver à rattraper leur retard et s'en tenir au délai de 90 jours ?
La situation est different la. Ils sont pris trop d application d Human Priorities au debut de cette annee et maintenant ils sont en grand retard. Mais pour nous, tu vois suelement app. 40 gens de toute l annee. Des qui ils finissent ils vont commencer avec notre group. Et peut etre meme avant.

Pour AOR, ca dure de 3 a 4 semaines de le recevoir (avant ca c etait 4 mois).

morice

Star Member
Oct 26, 2016
149
4
Morice
Category........
NOC Code......
2171
Job Offer........
Pre-Assessed..
Nomination.....
15-12-2016
Passport Req..
06-03-2017
babynoufette said:

T'en fais pas, tu auras le mail d'accusé de réception très prochainement... la patience...

Je ne sais pas si on a des personnes qui vont travailler uniquement sur NOS dossiers ou pas... On est dans le flou total...

Mais il faut oublier le 90 jours... ce n'est plus d'actualité, malheureusement. Ils vont prendre beaucoup plus de temps...

J'ai essayé a appeler l'OINP mais en vain...

maleeksha

Star Member
Nov 26, 2015
193
34
Category........
PNP
morice said:
Je ne sais pas si on a des personnes qui vont travailler uniquement sur NOS dossiers ou pas... On est dans le flou total...
C’est ce que je me demande aussi….. Il ne me semble pas avoir croisé les officiers qui sont dans notre liste dans les autres files du forum. Peut-être qu’ils sont en train de prêter main forte (en back office) à leurs collègues qui traitent le HCPS? Attendons encore un peu pour voir .......

morice said:
Et pour ceux qui essaient d’appeler OINP, avons-nous plus de chances de tomber sur un officier si on choisit le français comme langue de communication ?

vensak

VIP Member
Jul 14, 2016
3,868
1,016
124
Category........
Visa Office......
Vienna
NOC Code......
1225
Job Offer........
Pre-Assessed..
Il faut mieux appeler en anglais. C est beaucoup plus difficile recevoir ce service en francais.

morice

Star Member
Oct 26, 2016
149
4
Morice
Category........
NOC Code......
2171
Job Offer........
Pre-Assessed..
Nomination.....
15-12-2016
Passport Req..
06-03-2017
Je pense qu'on aura plus de chance de parler avec quelqu'un si on utilise l'option français... car on aura moins de gens que l'anglais...

reste à savoir s'il pourra nous donner des détails précis...

maleeksha

Star Member
Nov 26, 2015
193
34
Category........
PNP
vensak said:
Il faut mieux appeler en anglais. C est beaucoup plus difficile recevoir ce service en francais.
Pour ma part, j'ai appelé une seule fois - le jour ou mon dossier m’a été retourné. Puisque je n’arrivais pas à avoir aucun correspondant en ligne en sélectionnant l’anglais, j’ai choisi le français, et j’ai eu un officier en ligne du premier coup! C’était un interlocuteur très gentil, qui comprenait et parlait un français excellent. Malheureusement je n’ai pas demandé le nom du charmant jeune (ou pas :p ) homme!