My wife only did one medical, so not sure what you mean by "Its your 2nd medical or 3rd".Its your 2nd medical or 3rd
I have also done 2 medicals and in this may 2nd medical will expire
My wife only did one medical, so not sure what you mean by "Its your 2nd medical or 3rd".Its your 2nd medical or 3rd
I have also done 2 medicals and in this may 2nd medical will expire
i had done 1st medical for whole family july 2022 and second medical for whole family may 2023.My wife only did one medical, so not sure what you mean by "Its your 2nd medical or 3rd".
Okay, but you told me it was my 2nd or 3rd medical and thats not the case. My wife did one medical exam in November 2022. It was marked as complete in March 2023 and then again marked complete this week (January 2024). I wasn't asking how many medicals you or anyone had done.i had done 1st medical for whole family july 2022 and second medical for whole family may 2023.
I think he forgot the "?" in the "Its your 2nd medical or 3rd"...Okay, but you told me it was my 2nd or 3rd medical and thats not the case. My wife did one medical exam in November 2022. It was marked as complete in March 2023 and then again marked complete this week (January 2024). I wasn't asking how many medicals you or anyone had done.
This doesn't sound like a family class sponsorship application since both you and your spouse are "waiting for PPR/virtual landing".Hello All,
I got PPR in December and submitted my passport on Dec 15 via Accra Office. I have noticed some updates on my tracker which was updated but then reversed.
This is what I mean,
For me, I had Eligibility, background, biometrics and medical completed
Spouse, All completed apart from Eligibility not started
Kids, Biometrics exempted, medical completed, eligibility not started and background verification in progress
On Jan 12th, All stages for my spouse and kids changed to completed.
On Jan 16th, Background verification went back to in progress for the kids and eligibility went back to not started for all dependants.
I hope I am not worrying too much but why will status change from completed back to in progress?
I'll appreciate your thoughts.
I believe they work differently.My COPR details are updated on the tracker.My Tracker showed an update on 13 March of sending a letter which requires my action.I am hopeful that it is my PPR.
But on my GC key account message inbox there is no such mention about any request.Till date I have not received any such request.
Is the tracker linked to GC key account or it works separately.I mean where does the info reflects first ,on the GC key or on the tracker.
Hi ,mine is an EE case.Pretty old Nov 2021 AOR due to my military background.My Primary VO is London and Secondary is Montreal.I believe they work differently.
What is your timeline and VO if you don’t mind sharing?
Bom dia! Tudo bem? Meu processo está parado, tivemos uma atualização fantasma no dia 03 de abril e depois disso o processo voltou a ser silencioso. Biometria, exame médico, aprovação do sponsor e eligibilidade completos. Só falta o background check que ainda não foi concluído. Torcendo por você! Espero que seu processo seja concluído o quanto antes.Oi João, tudo bem? Eu tb estou aplicando para spouse sponsorship, meu marido eh canadense e mora em Mississauga, estou no Brasil tb. Apliquei em dezembro 2023 e até agora somente biometria completa. Como está o seu processo?
O meu foi transferido de Mississauga pra Etobicoke, e desde então sem respostas... Eu apliquei sem representante, acesso tanto pelo GCKey, quanto pelo Tracker. Mas as atualizações são muito confusas, no GCKey a última atualização foi em 06/09/23, quando concluímos o exame médico. No Tracker sempre tem atualizações fantasmas (que não mudam nada no processo) e não passa disso. Já não aguentamos mais esperar, só queremos estar com nossos filhos que estão no Brasil, dar uma vida melhor pra eles aqui no Canadá.Então, a elegibilidade do meu marido foi enviada como aprovada no mesmo dia do pedido da biometria, que foi concluída em 16/02… daí meu processo foi para o México.. depois disso, nada nada. Como eu apliquei com um representante, não consigo acessar pelo gkey, tô acessando pelo tracker lá a última atualização foi em 22/02. Acho que esse tracker não faz é atualizar mesmo. Não é possível que nada tenha mudado nesse meio tempo, como vc acessa o seu processo? Pelo tracker?
Já sim, geralmente quando a eligibilidade do processo de sponsorship é concluída ela abre portas pro TRV e Work Permit! Parabénssss!!!Então, no tracker a única coisa concluída no processo de sponsorship é a biometria, background tá como em andamento. Não tem nenhuma atualização lá. Até pedi pro representante abrir pelo CGKEY pra ver se tem algo lá, já que não tenho acesso, mas ele é muito ruim de jogo, enrola demais pra responder a gente. Eu imagino que já deve estar concluído pro TRV sair tão rápido né? \o/