+1(514) 937-9445 or Toll-free (Canada & US) +1 (888) 947-9445

OOPNP French-Speaking Skilled Workers Stream

morice

Star Member
Oct 26, 2016
149
4
Morice
Category........
NOC Code......
2171
Job Offer........
Pre-Assessed..
Nomination.....
15-12-2016
Passport Req..
06-03-2017
I strongly believe someone else will take over your file and give you ADR or direct Nomination without requesting additional docs...

Believe, believe, believe...

Aniclb

Star Member
Jan 8, 2016
84
11
Category........
NOC Code......
0611
Job Offer........
Pre-Assessed..
App. Filed.......
EE 23-04-2016
Nomination.....
21-12-2016
Bravo Damocles on your nomination !!!! Wish you all the best !

Aniclb

Star Member
Jan 8, 2016
84
11
Category........
NOC Code......
0611
Job Offer........
Pre-Assessed..
App. Filed.......
EE 23-04-2016
Nomination.....
21-12-2016
Hi friends

Yesterday, 20th Dec, I have received my OINP nomination, I have accepted it and now waiting for my EE to get updated with the add 600
points !!!

Ouf, c’est vraiment la conquête de l’Everest, là !!!!

Voici qqs précisions pour ceux qui montent leur dossier :

J’ai fait un séjour d’une semaine à Toronto en Mai 2016, et j’y ai qqs liens (mon frère en PVT et qqs amis). Le fait que mon passeport ait le cachet Canadien, atteste de mon séjour. C’est déjà un bon point de faire un séjour de repérage (et ça compte !)

Pendant mon séjour, j’en ai profité pour aller visiter des écoles francophones et aussi rencontrer des personnes-clés de La Passerelle (qui aident les nouveaux venus francophones) à trouver du travail, à se préparer à la vie sur place etc …

Me documenter et comprendre le marché du travail et la demande grandissante pour une main d’œuvre qualifiée francophone, dans l’Ontario.

Bref, j’ai joué la carte « mobilité francophone » à fond la caisse, et j’ai mentionné dans la lettre de motivation (letter of intent to reside in Ontario), tous les points mentionnés ci-dessus, avec à l’appui, les documents concernés.

Résultat des courses : voilà que je reçois ma nomination

Bon courage à tous, avec tous mes meilleurs vœux pour les fêtes de fin d’année.

Merry Christmas and wish you all the best !

babynoufette

Star Member
Dec 1, 2016
188
27
France
Category........
Visa Office......
Paris
NOC Code......
0911
Job Offer........
Pre-Assessed..
Nomination.....
04/01/2017
AOR Received.
11/01/2017
Med's Request
07/02/2017
Félicitations !!!

Un de plus !! C'est super !!!

Tu pars avec des enfants (si ce n'est pas trop indiscret ) ?

ivanover

Star Member
Oct 11, 2016
50
11
Congrats!

We also visited Ottawa (where we want to live) in May and also included documents to proof that we visited schools, real estate agents,...

bye!

julientran

Hero Member
Apr 10, 2016
205
23
Category........
NOC Code......
3131
Job Offer........
Pre-Assessed..
Nomination.....
20-12-3016
Bravo!! On veut d'autres nominations aujourd'hui !
Je suis aussi en attente des 600 points. J'espère que je les aurai avant le prochain ballot

bingolion

Full Member
Aug 30, 2016
23
0
Job Offer........
Pre-Assessed..
maleeksha said:
Never mind if it's not NJ, but your nomination will still remain the star on our xmas tree :)
If you d allow me maeeksha and Aal but I would give the star to Lovealways who has been waiting for the nomination since August 2015.

If I am given the choice to either have the nomination now or give it to somebody else I will choose to give it to Lovealways and wait for some more time ....well waiting but not for long time hough :D

Gig shout of support to Lovealways !!!

superfly

Full Member
Mar 19, 2016
32
0
UAE
Category........
Job Offer........
Pre-Assessed..
cedlechauve said:
The letter for my work experience. Former employer is taking long to answer

@Christina4 thanks very much :)
I provided only a reference letter from my current employer (4 years) and didn't have to submit previous ones. Find below what's written in the Application Guide
For Ontario French Speaking Skilled Worker Stream (Eligibility criteria)

If you choose to be assessed against the FSWP criteria, OINP requires that you have a minimum of one year of continuous and full-time employment (1,560 hours or more) or an equal amount in continuous part-time paid work experience in a National Occupation Classification (NOC) level 0, A, or B occupation in the past five years from the date of the PT Notification of Interest from Ontario. The one year minimum of continuous and full-time (or equivalent continuous part-time) employment must have been completed in one specific NOC occupation.

For the former occupations, I've shared copies of work contracts.

emmn1003

Star Member
Dec 15, 2016
107
4
Category........
Visa Office......
Dakar, Senegal
NOC Code......
2132
Job Offer........
Pre-Assessed..
Nomination.....
22-12-2016
AOR Received.
08-01-2017
Aniclb said:
Hi friends

Yesterday, 20th Dec, I have received my OINP nomination, I have accepted it and now waiting for my EE to get updated with the add 600
points !!!

J’ai fait un séjour d’une semaine à Toronto en Mai 2016, et j’y ai qqs liens (mon frère en PVT et qqs amis). Le fait que mon passeport ait le cachet Canadien, atteste de mon séjour. C’est déjà un bon point de faire un séjour de repérage (et ça compte !)

Pendant mon séjour, j’en ai profité pour aller visiter des écoles francophones et aussi rencontrer des personnes-clés de La Passerelle (qui aident les nouveaux venus francophones) à trouver du travail, à se préparer à la vie sur place etc ...

Me documenter et comprendre le marché du travail et la demande grandissante pour une main d’œuvre qualifiée francophone, dans l’Ontario.

Bref, j’ai joué la carte « mobilité francophone » à fond la caisse, et j’ai mentionné dans la lettre de motivation (letter of intent to reside in Ontario), tous les points mentionnés ci-dessus, avec à l’appui, les documents concernés.

Bravo Aniclb. Felicitations !!!!!

Je n'ai aucun lien avec la province de l'Ontario, ni avec le Canada. j'espère que ça ne jouera pas en ma défaveur. :(

Je suis impatient !!!

Fingers crossed

chikouist

Full Member
Mar 1, 2016
46
1
morice said:
I strongly believe someone else will take over your file and give you ADR or direct Nomination without requesting additional docs...

Believe, believe, believe...
Thank you Morice. I appreciate your support.

chikouist

Full Member
Mar 1, 2016
46
1
How do you guys create a new profile? I was about to withdraw mine but it said that I will no longer be able to apply for permanent residency.

vensak

VIP Member
Jul 14, 2016
3,868
1,016
124
Category........
Visa Office......
Vienna
NOC Code......
1225
Job Offer........
Pre-Assessed..
Aniclb said:
Hi friends

points !!!

Pendant mon séjour, j’en ai profité pour aller visiter des écoles francophones et aussi rencontrer des personnes-clés de La Passerelle (qui aident les nouveaux venus francophones) à trouver du travail, à se préparer à la vie sur place etc ...

Congrat,
I guess they do also check about you being connected. I wish you all the best.

julientran

Hero Member
Apr 10, 2016
205
23
Category........
NOC Code......
3131
Job Offer........
Pre-Assessed..
Nomination.....
20-12-3016
Wowow! I just received the 600 points today!!! Now just waiting for the next draw!