Amirjs said:
My degree is not from Quebec and the code i used:
University Level 5. Applied Sciences U115 Computer Science (Bach. - 3 years)
cuz they both "engineering and science" were mentioned in the C section (6 points) :/
Hey, with all respect to all here,
Stop listening to them, mostly no one knows anything,no one even had interview, and no one had equivalence, no one knows what happens during interview, but very few can help.
The officer will give 6 points for your degree if you dont prove 2/3 of the courses below taken, thats why they as for transcript, I suggest you go for degree equivalence to grant the 10 points,
Quebec officers very smart and play well between rules,
I will try to find the link for each university in each country how they credit each degree,
To get 10 points you must prove that during university, you completed two thirds of the courses enumerated herebelow and forming the program of Soutien Informatique:
Code Énoncé de la compétence Heures Unités
462-012 Se situer au regard du métier et de la démarche de formation 30 2
462-025 Analyser l'architecture et le fonctionnement de systèmes informatiques 75 5
462-038 Mettre à profit les possibilités de systèmes d'exploitation de technologie vieillissante 105 8
462-043 Appliquer une démarche de résolution de problèmes 45 3
462-052 Effectuer de la recherche d'information 30 2
462-068 Développer un programme utilitaire 120 8
462-074 Interagir dans des situations professionnelles variées 60 4
462-088 Exploiter les possibilités des logiciels d'application 120 8
462-096 Mettre à profit les possibilités de systèmes d'exploitation de technologie de pointe 90 6
462-106 Créer et exploiter une base de données 90 6
462-116 Installer les éléments physiques et logiques d'un poste informatique 90 6
462-122 Gérer son temps 30 2
462-135 Communiquer en anglais 75 5
462-148 Gérer l'accès aux ressources d'un réseau 120 8
462-157 Mettre en place les ressources partageables d'un réseau 105 7
462-166 Exploiter les possibilités des moyens de télécommunication 90 6
462-173 Assurer son cheminement professionnel 45 3
462-186 Rétablir le fonctionnement d'un poste informatique 90 6
462-194 Optimiser le rendement d'un poste informatique 60 4
462-205 Fournir de l'assistance à la clientèle à partir d'un centre d'appel 75 5
462-218 Assurer le bon fonctionnement des postes informatiques en milieu de travail 120 8
462-228 Assurer le service à la clientèle en milieu de travail 120 8