Dear friends, (Already posted in another thread, so this is for those who might miss it)
The famous facebook group "Les oubliés de buffalo en action" met with the directors of CIC ottawa centre, and here is the interview. It gives us hope. (english translation by BING is below the french version) You can visit their facebook page to see the actual post.
1 - AUCUN dossier n'est perdu. Même les dossiers inactifs (qui sont restés sans réponse aux demandes de documents complémentaires) et qui ont été archivés peuvent être ressortis. Si votre député vous dit que vous n'apparaissez pas dans le système, il faut lui demander de faire vérifier dans les deux systèmes informatiques (nouveau et ancien), la date de naissance, le nom, le pays d'origine et l'ID client suffisent pour vous retrouver.
2 - L'échéancier publié est réalisable. La majorité des dossiers seront traités dans les délais annoncés.
3 - Pour la plupart des dossiers qui sont faciles à traiter, l'attribution à un agent d'Ottawa déclenche la finalisation du dossier (e-brune ou CRP : le fameux courriel vous invitant à envoyer soit le passeport, soit les photocopies). On aura dons les premières réponses en Févier 2013. Pour les dossiers qui demandent des informations complémentaires, un agent vous contactera dans les mêmes délais.
4 - Les e-cas ne sont pas mis à jour par les agents, c'est un système automatisé qui va être remplacé alors on ne se fie pas trop à ça.
Proceedings of the forgotten/CIC meeting the meeting lasted more than an hour. We met with the directors of the Ottawa pilot centre. They listened with attention to the sum of financial, psychological, galleys, etc...They brought many answers to our questions.
English version
1 - No folder is lost. Even the inactive folders (which are unanswered requests for additional documents) and which have been archived can be identified. If your MP tells you that you are not on the system, ask him to check in two computer systems (old and new), date of birth, the name and the country of origin and client ID are enough to get.
2 - The published timetable is feasible. The majority of the files will be processed in the advertised processing time.
3 - For most files that are easy to treat, the attribution to an Ottawa agent raises the finalisation of the folder (e-Brown or CRP: the famous email inviting you to send either passport or photocopies). It will be gifts the first responses in February 2013. For folders that require additional information, an agent will contact you within the same timeframe.
4 - E-cas are not updated by the agents, it is an automated system that will be replaced so it does not rely too much on it.
I hope this gives us lot of good news in the coming month.......