+1(514) 937-9445 or Toll-free (Canada & US) +1 (888) 947-9445

BVL received, How long for ppr?

Shadow_Man

Hero Member
Dec 7, 2019
559
344
India
Category........
STUDY
Visa Office......
CPC-Ottawa
App. Filed.......
23/04/2021
Med's Done....
23-11-2020
Passport Req..
24-07-2021
VISA ISSUED...
13-08-2021
Oh that's why. So you applied SDS?
Can't say for sure. BVL office will mostly be Ottawa since our biometrics is being validated there(regardless of sds or non-sds). If he applied via SDS then yeah Ottawa could be the primary office else it most probably is New Delhi.
 

antonyshruti

Full Member
May 10, 2021
30
1
Did someone received PPR who have got their BVL recently ( maybe by the third or fourth week of July)?

I know IRCC doesn't have a pattern but this will help me to ease my mind.
 

Danny12

Newbie
Jul 28, 2021
3
0
Hey buddies? Received my Refusal today, below is the refusal reasons:
• Je ne suis pas convaincu que vous quitterez le Canada à la fin de votre période de séjour en vertu du paragraphe 216(1) du Règlement sur l'immigration et la protection des réfugiés, compte tenu de vos biens mobiliers et votre situation financière. • Je ne suis pas convaincu que vous quitterez le Canada à la fin de votre période de séjour en vertu du paragraphe 216(1) du Règlement sur l'immigration et la protection des réfugiés, compte tenu de vos liens familiaux au Canada et dans votre pays de résidence. • Je ne suis pas convaincu que vous quitterez le Canada à la fin de votre période de séjour en vertu du paragraphe 216(1) du Règlement sur l'immigration et la protection des réfugiés, compte tenu de vos voyages antérieurs.

My timeline:
Maitrise en Science de l'administration Gestion en Information de Technologie
Universite de Laval
Previous studies: Bachelors in Computer Science
18th may: application lodged
26may:biometrics completed
11Aug:refusal, correspondance letter
Category:Non Sds
No upfront medical
What are my next moves according to this Refusal paper? Do i need to go for GCMS? Or the reasons are clear? I need to reapply ASAP
 
  • Sad
Reactions: RumezaJ